måndag 27 juni 2011

Soffa

Jag är riktigt vresig idag för att min fina cykel som jag ärligt köpt på blocket för några veckor sedan blev stulen idag. Den var så himla fin och jag hade döpt den till Dolly, lilaskärt målad som den var. 

Blocket är förövrigt ingen dålig fyndplats och igår hittade jag äntligen en soffa till rimligt pris som passar vårt inte allt för stora kök. Soffan är 135 cm lång och minst 50 år gammal enligt säljaren som påstod att han druckit välling i den som barn. Kanske anar ni också på bilden att den har lite utsvängt armstöd? Soffan ska kläs om, men jag tror att jag låter den lite sköna patinan som sticker fram här och var vara kvar, ingen ommålning alltså. Det blir heller inte tal om något dyrt Josef Frank-tyg eller så med tanke på min dotter som slänger mat omkring sig hej vilt när hon äter. Kanske ett vaxdukstyg är på sin plats?

Så, nu känns det lite bättre när jag i alla fall fått skriva om min fina soffa, men surt är det i alla fall.
/Direkt från soffan, La Môme

2 kommentarer:

  1. Du menar Josef Frank-tyg?! Det som syns på bilden är designat av Kajsa Bratt för Åhléns. Klart inspirerat av J. Frank kan man tycka. Snyggt. Ett tips är att kolla på Stoff och stils hemsida. De har snygga tyger till bra priser. So long.

    SvaraRadera
  2. Ja det är klart jag menar Josef, hej och hå vad fel det kan bli. Känner igen tyget från Åhléns. Det är rätt fint och som du säger, tydligt inspirerat, men soffans är fläckigt och passar inte in i mitt kök.

    SvaraRadera

Kanske gillar du också