söndag 1 december 2013

Julkort från Retrobloggarna. Årets julkalender börjar här


..eller närmre bestämt här hos mig och hos Tant Emmas bravader. Kika in där så får ni se. Hos Emma kan ni också få en översikt över hela julkalendern, vem som har vilken dag. I morgon hittar ni dagens lucka hos H 55.

Men nu börjar vi, första advent och allt. Som vanligt vill jag säga det i bilder.

Jag är inte så mycket för julpynt i form av dukar och bonader och tomtar, men jag öser gärna på med växtlighet i olika former.




Igår fick jag en sax av ManganiaErika som är anpassad för att klippa snören.. Det passar ju kanske extra bra så här framåt jul, även om vi nog är rätt sparsamma med julklappar hos oss. Saxen är förresten märkt Statsverket, så ursprungligen är den väl kanske försnillad från Postverket eller så.

Själv köpte jag den första julklappen igår, inslagen i det allra finaste återvunna pappret. Jag kan inte orda så mycket om saken just nu, men måste ändå avslöja att det är en annan retrobloggare som står bakom innehållet, och har signerat den, och slagit in den. Ni vet väl förresten att årets bästa julklappar är återvunna!


Årets glögg serveras ur en kopparpanna inköpt på Erikshjälpen för ett par veckor sedan. Det blir ju premiäranvändning idag förresten.









8 kommentarer:

  1. Varje gång man är här och kikar så måste man småle :-) Så många fina saker/bilder som inspirerar mig att söka efter nya godsaken där ute i loppisdjungeln!

    Ps. Saknas inte jag i blogglisan.....?

    SvaraRadera
  2. Ah, lite långsam i uppdateringen av listan bara :-D Jag tänkt väll att jag inte var osynlig!!!

    SvaraRadera
  3. Hmmm... Jag tror att jag kan gissa mig till vad som finns i paketet. Ruskigt snygg förpackning. Ska bli riktigt kul att följa denna adventskalendern. Tack för ett mysigt första inlägg! :)

    SvaraRadera
  4. Bra startat! Blir en kalender att minnas det här tror jag :) Kul att ses en snabbis igår. Hoppas du fyndade och hade kul.

    SvaraRadera
  5. Ack vilken fin första lucka. Känns bra att få dela den med dig!

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder. Kul att ses igår. Kram

    SvaraRadera
  7. Så stämningsfullt, varmt och fint. Gillar ditt sätt att mixa växter :)

    SvaraRadera
  8. Vilka fotografier! Helt suveränt hur du får till det! Och så är det ju snygga saker oxå!

    SvaraRadera

Kanske gillar du också