fredag 15 juli 2011

På besök hos Retroprylar

Ja ni som läser min blogg har ju redan fattat att jag semestrat en tid i Bohuslän nu, och fyndat både det ena och det andra på diverse lokala loppisar.

Nu är jag inte här bara för att hitta loppisar, utan jag är också här och klättrar, vilket är mitt andra stora intresse. Bohusgraniten är nämligen hett eftertraktad av oss klättrare.






Men idag regnade det hur som helst, så det passade bra att ta en tur inåt land för att besöka den nyöppnade butiken Retroprylar som ursprungligen varit en blogg, men som nu är en butik. Ja ni vet säkert lika bra, eller bättre än jag om den saken! De har i alla fall gjort det jag själv drömmer om i smyg.






Butiken Retroprylar ligger i Trollhättan och är väldigt trevlig. Jag träffade både herr och fru Ljunggren som driver butiken och som snällt lät mig fota inredningen. Det fanns mycket "vill ha" i den kan jag säga. Alla foton jag tar just nu förresten är med mobilen, så kvalitén skiftar minst sagt.


Bara golvet är värt att gå dit för




































Köpte jag nåt då? Jodå, men det ska jag visa upp vid ett annat tillfälle. Just nu är det storleken som räknas, ju mindre desto bättre. Bilen är nämligen full..



- Posted using BlogPress from my iPhone



5 kommentarer:

  1. Åh så mycket fint. Vill också dit!

    SvaraRadera
  2. men det är väl härligt att bilen är full? det är ju resultater av lyckat loppande!
    jag som inte har bil och körkort får ta tåget, så efter att ha varit i norrland så tog det flera dagar för armarna att bli återställda av väldigt tungt bärande, men jag har släpat hem allt fint jag köpte uppe i ångermanland alldeles själv - nöjd är jag med det!

    SvaraRadera
  3. Haha ja det underlättar ju att ha bil överhuvudtaget förstås. Vi har nu en del av packningen på taket, men det är främst klätterutrustning och barnvagn som tar plats ;)

    SvaraRadera
  4. Tack för besöket, det var riktigt trevligt att få träffa en bloggare med lika brinnande passion som oss Retroprylar. Ni är alltid välkomna tillbaka, ha det så bra.

    SvaraRadera

Kanske gillar du också