onsdag 3 augusti 2011

Lido och okänd tysk(?) skål

















I söndags så besökte jag bakluckeloppisen i Siggesta på Värmdö utanför Stockholm där jag bl.a.hittade dessa två skålar. Den högra heter Lido och kommer från Gabriel keramik. Det var otippat lite info om den på webben. Den är märkt ES, men ingenstans har jag hittat att någon med den signaturen varit verksam vid Gabriel.

Den andra skålen misstänker jag är tysk. Den är endast märkt 3313/21. 

Är den någon av er som har något att säga om saken tro?
Lido
Men vem är egentligen signaturen ES?
Läckert mönster med blå och röda inslag i det gula
3313/21



2 kommentarer:

  1. Jag ska leta fram en bild/reklam om Lido-serien som jag hittat i Form, mejlar över den när jag hinner!

    Den andra är garanterat tysk med den typen av märkning!

    SvaraRadera
  2. Ah, vad schysst av dig om du mejlar över den. Jag identiferade också märkningen som tysk, men ville inte verka bergsäker

    SvaraRadera

Kanske gillar du också