söndag 28 oktober 2012

Julbonader


Åkej, jag vet att det är lite tidigt på året, men jag fick julbonaden av mamma när jag fyllde år tidigare i oktober. Nu är jag inte så haj på just textilier, men hur jag än googlar så hittar jag inte någon likadan som denna. Känner du igen den? Den heter Glad vinter och är designad av Monica Backstrom för  Almedhals .




Ungefär i samma veva som jag fick snögubben ovan hittade jag den lilla tomtefamiljen på en loppis. Den andas 70-tal och jag kommer att tänka på Icas Ikanderfamilj (om ni kommer ihåg) när jag ser den av någon anledning, fast det inte alls är likt.


6 kommentarer:

  1. Jättefina! Skoj med jultema :-)

    SvaraRadera
  2. Monica Backström = Glasdesignern?

    http://www.monicabackstrom.se

    SvaraRadera
  3. Det är aldrig för tidigt med julbonader för min del. Gärna mer sånt! :-)
    Vet dessvärre inget om snögubben men den var jättefin.
    Tomtefamiljen har jag nog samma.Minns MonICA och ICAnder fast jag kanske inte direkt ser likheten här.

    SvaraRadera
  4. Den är helt ljuvlig din julbonad.

    SvaraRadera
  5. Men oj, snögubben är ju helt underbar. Tokigt söt.

    SvaraRadera
  6. Snögubben är verkligen speciell!(oj, nu blev jag nog lite sugen att kolla efter den på Tradera) Och familjeandan hos tomte-familjen andas så där typiskt sent 60 tal/tidigt 70,,,(tror jag att det är)

    SvaraRadera

Kanske gillar du också