måndag 12 november 2012

Retroletande i Paris


Jag har ju befunnit mig några mil söder om Paris under några veckor denna höst för att klättra i skogarna runt Fontainebleau. I fredags var jag dock i Paris (Monmartre) för att besöka några retrobutiker. Ja det var åtminstone syftet, men det var inte så lätt eftersom samtliga jag gick till var stängda eller igenbommade snopet nog. Så kan det va, mitt på en fredag i Paris. Jag hade åtminstone önskat att det funnits information om öppettider vid butikerna, men inte det heller.

Förvisso var Milk öppet som Fru Ekeby skrivit om, men där var vi inte välkomna med barnvagnen trots att det bara var två gäster därinne. Åtminstone tolkade vi det så utan att veta säkert. De frågade om vi skulle dricka kaffe, ja sa vi. Men det här är en restaurang sa de, och mat ville vi inte ha för vi hade precis ätit Moule Frite och Boeuf Bourguignon på en trevlig sylta brevid.






Här på Trempolino, 9 rue Gérando kunde man ju i alla fall glutta genom fönstret!

2 kommentarer:

  1. Vad synd att ni inte kunde komma in. Verkar vara en underbar affär.

    SvaraRadera
  2. Åh så synd att ni inte kom in. Paris verkar vara en härlig loppisstad. Ska vi ta en fika snart?
    Har förresten börjat klättra på söndagar. Det är kul minsann! :)

    SvaraRadera

Kanske gillar du också