onsdag 15 juni 2011

Konsumtion och självrannsakan

För ett tag sen så ingick jag ett avtal med mig själv att köpa så lite nytt som möjligt. Lite som ett nyårslöfte fast det inte alls var nytt år. Det var nog ungefär samtidigt som jag drabbades av samlarlusta igen. S a m l a r l u s t a. Eller rent shoppingbegär kanske? Det är nog lite som att jag tror att bara för att jag inte köper nyproducerat så får jag konsumera hur mycket som helst... Snacka om barn av sin tid.

Apropå konsumtion så köpte jag Petter Eklunds Formsagor igår efter att hört den recenseras på Kulturnytt. Jag är i full färd att läsa den. Ja den gick ju knappast att handla begagnad, men jag är nog varken konsekvent eller absolutist ändå.

3 kommentarer:

  1. Hur är boken? Investera eller låna på bibblan?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker mycket om att omge mig med böcker så för mig är det ett lätt val att köpa den. Läsningen är helt klart rekommenderad så långt, men den fungerar kanske inte som ett renodlat uppslagsverk och innehåller inte bilder. Blev du klokare? :)

    SvaraRadera
  3. Tror jag förstår dig. Gillar också böcker men inser att jag inte kan äga alla ;-)

    SvaraRadera

Kanske gillar du också