torsdag 2 juni 2011

Onsdagsshopping

Får man inte gå på loppis en lördag så kan man ju alltid ta igen begäret en onsdag. Jag svängde in på Återvinnarna igår och gick knappast därifrån tomhänt.

1 ytterfoder Ekeby, 10 kronor
1 ytterfoder ? märk 308/00, 10 kronor
1 vas, 10 kronor
1 vas, 10 kronor
1 skål, lik Reffla, men kopia? 5 kronor
1 karaff Reijmyre, 75 kronor
1 skål, Gabriel M 142, 10 kronor


Den samlade skaran

Vad är detta för vas?, 23 cm hög
Signatur?

Likadant med denna vackra sak? 12 cm hög.
Signatur i botten som okunniga jag inte kan

Fantastisk karaff (dålig bild), etikett Reimyre, 
Jag har inget Reffla sen tidigare, men jag misstänker att detta är en kopia
 efter att ha jämfört med bilder i en bok

1 kommentar:

  1. Jag är klart intresserad av den svarta vasen om den inte är skadad, du kan väl mejla mig på porslinsbloggen@ gmail.com!

    SvaraRadera

Kanske gillar du också