onsdag 29 juni 2011

Sommar i P1

Jag lyssnar gärna på sommarpratarna och blev glatt överraskad av att höra Göran Gudmundsson prata, så det programmet vill jag varmt rekommendera. Jag hade aldrig hört talas om människan, men Göran Gudmunsson är byggnadsvårdare och samlare av gamla ruckel och driver Gysinge byggnadsvård.

"Tänk om dessa väggar kunde tala bräker ofta okänsliga husrenoverare och sveper med armarna över nyingipsade och glasfiberklädda väggar i sina totalurblåsta hus. Tänk om dessa människor istället kunde lyssna tänker jag. Vad mycket mer dessa byggnader har att berätta för oss om vi bara kunde lyssna" Så talar han, Göran Gudmundsson.
Bilden har jag lånat från Sveriges radio P1

1 kommentar:

  1. För mig med ett gammalt hus var det en självklarhet att lyssna, jag har hört och läst mycket av honom sedan tidigare, dessutom är vi stammisar i Gysinge, vi bor ju bara en timme bort. Han var dock ännu bättre än jag tänkte mig innan :-)

    Han har så rätt om det mesta vad gäller byggnadsvården, jag tänker precis som honom...

    SvaraRadera

Kanske gillar du också