lördag 11 juni 2011

Ljuslyktor i värmeböljan

Värmebölja och stekande sol betyder att Stockholmarna packar sina bilar och sällar sig i den ringlande kön mot Värmdö för lite strandliv. Så även jag och min lilla familj, men den här bilen stannade också på loppisen i Hemmesta. Tyvärr bjöd den varken på några "aaahn" eller "ooohn", men två små ljuslyktor från Rörstrand fick följa med hem. Jag tänker mig att den lilla hjärtreliefen borgar för att ljuslyktorna är en nyare skapelse. När började man egentligen använda hjärtan som dekorering måntro? Tål att funderas lite på. 

Tvillingar

Dom är  inte stora men små

Välbekant märkning

I drift..

2 kommentarer:

  1. Även små ting har ett stort värde i rätt sammanhang :) Dom är jättesöta!

    SvaraRadera
  2. Jag har fyra liknande och de ger ett sånt fint sken. Har ett en del på Tradera som skriver Gunnar Nylund men jag är osäker...tradera är en osäker källa.

    SvaraRadera

Kanske gillar du också