fredag 19 augusti 2011

Bonusloppis


Jag är hemma och vabbar eftersom min man är sjuk och vår dotter inte börjat på dagis ännu. Så vad gör man när man är hemma med ett friskt barn och sjuk man? Jo man håller sig ur vägen genom att först åka iväg till en fin lekpark, och sen lagom till sovtiden åka på Erikshjälpen i Vårby där jag aldrig varit förut. Det blev några små inköp av det billigare slaget.

Två små vinetaskålar av Kjell Blomberg för Gullaskruf, 15 kr tillsammans.
Och två smörgåslägg, 6 kronor styck

En pärla från Reijmyre i minsta storleken, 6 kr

Tre djupa tallrikar från Gefle med dekoren Delfi i rött av Helmer Ringström och i produktion 1958-1962.
Jättefint skick och 10 kr styck

En liten duk för 12 kr.

2 kommentarer:

  1. Verkligen trevlig tablett! Så fina fjärilar att hålla kvar sommaren med!

    SvaraRadera
  2. Blir full i skratt, jag köpte två sådana små dukar där, det fanns tre stycken. Så du köpte den tredje då. Jag har hittat mycket kul på Erikshjälpen där.

    SvaraRadera

Kanske gillar du också