måndag 23 juli 2012

Bokhyllan


Det här är helt klart sommarens största loppisfynd så långt, både bokstavligt och bildigt talat. Fast i ärlighetens namn är det min mamma som fyndat bokhyllan åt mig på en loppis i södra Dalarna. Gissa vad jag betalat, jo 50 kronor, och det är  faktiskt helt sant. Jag får erkänna att jag är sjukt nöjd med det här inköpet, det känns nästan overkligt att få en sån fin hylla till ett sådant fördelaktigt pris. Ni kan tro att jag ska vårda den ömt. Nu är hyllan äntligen hemma i vardagsrummet nyoljad och fin.




Som ni kan se har hyllan en utdragsskiva som ju skulle kunna bli en bra arbetsplats. Men i ärlighetens namn ska hyllan rymma tvn också, så vi har fått ta bort det understa hyllplanet, och till vardags kommer den att se ut som på bilden nedan ungefär. Trots en platt tv så är tvn alltid ful och lite skrymmande tycker jag, men ni kan säkert hålla med om att finare tv-hylla får man ändå leta efter! Och Anna-Lisa Thomsons alster trivs helt klart mycket bra på den nya hyllan, det är då en sak som är helt säker.


9 kommentarer:

  1. Grattis till sommarens bästa FYND!

    SvaraRadera
  2. Det måste vara ett av sommarens bästa fynd!

    SvaraRadera
  3. Vilket fynd, men ställ TV:n nån annanstans, så blir det riktigt bra.

    SvaraRadera
  4. Är grymt avis! Grattis till bästa fyndet :)

    SvaraRadera
  5. WOW! Ja det var verkligen ett fynd! Jag gav betydligt mer för min som jag tror är i samma möbelserie. http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/2010/december/en-bokhylla-i-min-smak.html

    SvaraRadera
  6. Jättefin! Jag har sett en sån en gång till ett bra pris, dock några hundra mer än din, men hade inte möjlighet att köpa (eller transportera och få plats med) den då. Smart lösning med TVn!

    SvaraRadera
  7. grattis! vilket underbart fynd. riktigt, riktigt snygg!

    SvaraRadera
  8. Helt underbar bokhylla och till ett fantastiskt pris dessutom!! Älskar de här bokhyllorna med svarta/mörkbetsade gavlar.

    SvaraRadera

Kanske gillar du också