tisdag 3 juli 2012

Gefle och Rörstrand


Dagen innan det var dags för BB så besökte jag en tillfällig idrottsloppis här i Älvsjö. Vädret var trist och det kändes som att kommentarerna om min stora mage haglade friskt. "Oj vad imponerande att du är ute och går med den stora magen" typ. Jag tyckte inte loppisen erbjöd så mycket intressant, och med viss tvekan köpte jag koppen ovan i Rörstrands RH-modell med tre fat för 50 kronor. Koppen har nagg och två av faten likaså, men jag var så sugen på att köpa något. Nu ångrar jag mig inte alls, för koppen är underbar som vardagskopp och när man använder en kopp till vardags så tänker man egentligen inte på om det finns ett nagg. Eller jag gör i alla fall inte det. Jag vet dessutom att Benny på Porslinsbloggen söker sådana här fat, så jag tror vi kan idka lite byteshandel här.

På samma loppis trillade jag sen på Gefles Royal-servis i fint bruksskick, och med ca 40 delar för 200 kronor så släpade jag den käckt till bilen. Kanske var det det släpandet som gjorde att jag tolv timmar senare åkte till BB, vem vet! Jag tror att det är Arthur Percys AB modell på servisen och jag måste säga att det är väldigt festligt att duka med den.






2 kommentarer:

  1. Vilka finfina fynd du gjorde! Heja dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Servisen är ju rena guldgruvan. Jag har en annan som vi ständigt äter på när vi är i sommarstugan, det är så kul att duka med den.

    SvaraRadera

Kanske gillar du också