måndag 2 juli 2012

Torpardröm


En fungerande vedspis, ljusstakar från Rörstrand, broderade dukar och köksinredningen..

Vi har hyrt ett torp i Bohuslän en vecka vilket inte direkt har minskat min dröm om ett eget torp en dag. Eftersom det här torpet var en fullträff för oss med sina söta tapeter och underbara inredningsdetaljer kunde jag förstås  inte låta bli att plåta lite. Nu är vi hemma i lägenheten igen, och som vanligt när man varit på landet ett tag känns det lite instängt och ledsamt. Det blev inte så mycket loppat, men mina inköp som jag ska visa inom kort är helt klart präglade av torpardrömmen. Tur att jag har ett stort förråd att förvara grejerna i så länge.

Salt och socker, norska keramikplattor och en lysknapp som jag gick i gång på.

Kaffepanna i emalj, äggkoppar med dekoren löv från rörstrand (samma modell som picknick), en galet snygg plåtburk från Japan och avslutningsvis kryddhyllan vars modell jag aldrig sett förut. Förstå att jag trivdes som fisken i vattnet!!


2 kommentarer:

  1. Helt underbart! Förstår att ni trivdes :)

    SvaraRadera
  2. Många trevliga detaljer att vila ögonen på! Det ser verkligen hemtrevligt ut,,,,och plåtburken väcker ha-begäret,,, Förstår att ni trivdes.:)

    SvaraRadera

Kanske gillar du också