fredag 29 mars 2013

Den franska antikmarknaden

Den imponerande marknadshallen i Milly-La-Fôret
Mars till november så är det antikmarknad varje månad i Milly-La-Fôret som ligger ca sex mil söder om Paris. Jag var ju där i november också och på det stora hela var det samma utställare den här dagen i mars som i november. Marknaden bjuder på en salig blandning av stort och smått och gammalt och nytt. Det nya bestod i franska stilmöbler som jag inte lyckats fotografera, eller egentligen vet säkert var nytillverkade. Men efter att ha läst S:t Olofs inlägg om Antikmässan i Stockholm så kan även en lekman som jag förstå att allt inte är "antikt" även om det heter antikmarknad.

Besöker man en fransk antikmarknad är det bra prutläge har jag lärt mig nu. Speciellt om man spekulerar på ett objekt och försöker få med ett annat objekt i priset för det första.

Nu i efterhand så inser jag att det inte blev så många bilder som jag först trodde, men här nedan är de jag tog i alla fall.









Just den här dagen var det nog inte mer än 3 plusgrader, men trägårdssäsongen är förstås i full gång nu i norra Frankrike.


Stoa trapphusknoppar eller vad de kan heta. Dekorativt så det förslår. Ångrar nu att jag inte slog till på en.
En trädgårdsbyst från 1970-talet som jag var jag sugen på. Ser ni den lilla barnstolen till vänster? Den förhandlade jag till mig i priset för Jieldelampan som jag köpte. Det är en Kohn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också